Portalul ofera informatii complete despre societatile specializate in servicii de transport rutier intern si international de persoane si/sau marfuri (colete, pachete, marfa paletata, electrocasnice, electronice, mobila, produse alimentare si nealimentare, bauturi, cereale etc.), inclusiv transport auto si utilaje pe platforma. Curse regulate tur-retur locale, nationale, international dar si curse ocazionale/speciale.

Curse regulate tur-retur locale, nationale, internationale dar si curse ocazionale/speciale.

Societatile partenere efectueaza curse rapide in conditii de siguranta si confort cu autocare, microbuze, tiruri, transport persoane si marfuri in regim door-to-door (la adresa) cu incarcari complete sau partiale si asigura executarea in timp util a comenzilor .

Ce este tahograful?

Ce este tahograful?

Tahograful este un aparat de control destinat a fi montat in autovehicul pentru indicarea si scrierea total automatizata a datelor referitoare la cursa autovehiculului precum si despre anumiti timpi de lucru ai conducatorilor auto. Reprezinta un element extrem de important în a lămuri cum s-a produs acidentul.

De mentionat faptul ca din 1 ianuarie 2007 toate vehiculele aflate la prima inmatriculare trebuie sa fie dotate cu tahografe digitale.

Pana la eliberarea cardurilor pentru soferi, acestia vor respecta urmatoarele conditii:
-calibrarea tahografului digital (si activarea daca este necesara) la prima deplasare internationala, la tranzitarea primului stat unde sunt autorizate ateliere pentru aceasta si care detin cardurile de service.
-prezentarea la cererea autoritatilor a rapoartelor imprimate zilnic, ziua respectiva si pentru cele 28 de zile precedente, precum si confirmarea oficiala a zilelor de concediu (daca este cazul in intervalul respectiv).

Tipuri de tahograf:

 

   - ANALOGICE (mecanice) - sunt tahografe care folosesc ca si mecanism de transfer a informatiei de la cutia de viteza un sistem bazat pe cuplaje mecanice. Se gasesc pe autovehicule de productie a anilor 70- 80. Pe acest tip de tahograf nu se poate monta un sistem de limitare a vitezei, intrucat nu are posibilitatea de preluare a unui semnal impulsuri. Tipul de tahograf care se gaseste pe autovehicule este 1311.
 

  - DIGITALE - citesc informatia din cutia de viteza sau din computerul de bord al autovehiculului si o transmit digital la tahograf. Pentru inregistrarea activitatii conducatorilor auto acestea folosesc carduri. Ca si suport de hartie foloseste imprimanta cu banda. Nu exista posibilitatea manipularii diagramei.Este un sistem complet, care se compune din trei componente: impulsor, tahograf digital si card. Datele nu mai sunt inscriptionate pe diagrama tahograf deja cunoscuta, ci sunt stocate pe un card cu chip si intr-o memorie de masa interna.

   - ELECTRONICE - folosesc ca punte de transfer de la generator de semnal - impulsor - la tahograf, un cablu electric. Generatorul de informatie este un impulsor care genereaza impulsuri regulate catre traductorul placii de baza a aparatului tahograf. In functie de generatii, pana in 1984 s-au fabricat tahografe electronice cu inscriptionare a timpilor de lucru, standard sau automatic, de tipul 1314 avand acelasi design ca si tahograful mecanic. Cel mai utilizat si des intalnit tahograf este tahograful 1318 cu inscriptionare automata a timpilor de lucru. Alte tipuri de tahografe electronice sunt 1319, 1324. De asemenea permit preluarea unor semnale care pot fi utilizate pentru limitator de viteza, sistem de masurare combustibil, GPS, etc.

Montarea, repararea, precum si orice interventie asupra Tahografelor si a limitatoarelor, se efectueaza numai de catre agentii economici autorizati de catre RAR (Registru Auto Roman).

Verificarile periodice se efectueaza la cel mult doi ani, pentru ambele echipamente, acestea fiind facute tot de catre agentii economici autorizati RAR.

 

© 2015 Copyright by transporturi-romania.ro