Portalul ofera informatii complete despre societatile specializate in servicii de transport rutier intern si international de persoane si/sau marfuri (colete, pachete, marfa paletata, electrocasnice, electronice, mobila, produse alimentare si nealimentare, bauturi, cereale etc.), inclusiv transport auto si utilaje pe platforma. Curse regulate tur-retur locale, nationale, international dar si curse ocazionale/speciale.

Curse regulate tur-retur locale, nationale, internationale dar si curse ocazionale/speciale.

Societatile partenere efectueaza curse rapide in conditii de siguranta si confort cu autocare, microbuze, tiruri, transport persoane si marfuri in regim door-to-door (la adresa) cu incarcari complete sau partiale si asigura executarea in timp util a comenzilor .

Metroul in Capitala

Metroul in Capitala

Metroul bucureștean este un sistem de metrou care deservește capitala României, București. Rețeaua este administrată de compania Metrorex și este printre cele mai folosite sisteme de transport în comun din România. A fost inaugurat pe 19 decembrie 1979 cu deschiderea liniei M1 și începutul circulației între stațiile Semănătoarea și Timpuri Noi. Sistemul este complet electrificat și constă din patru magistrale. Se află aproape în întregime la subsol, unica stație situată pe suprafață fiind Berceni.

Rețeaua trenurilor subterane în București este operată de compania Metrorex, fiind separată din rețeaua transporturilor de suprafață, administrată de către RATB. Pentru o perioadă au existat bilete comune pentru ambele sisteme, iar RATB asigură transportul înlocuitor temporar în cazul întreruperii circulației la metrou, precum a fost în cazul închiderii stații Obor în 2008. În plus, RATB a organizat servicii de metrou ușor care leagă zonele încă nedeservite de metrou cu restul rețelei.

La sfârșitul anului 2013, rețeaua de transport a metroului bucureștean se întindea pe 69,25 km de cale dublă, existând patru magistrale cu 51 de stații, iar distanța medie între două stații este de 1,5 km. În același an, rețeaua de metrou deținea doar 4% din lungimea de transport public a orașului București și circa 20% din volumul total al călătorilor. În 2013, metroul din București a transportat 169,78 milioane de pasageri, în scădere față de cei 172,55 milioane din 2012, media pe zilele lucrătoare depășește în mod frecvent numărul de 600.000 de călători transportat.

Metrorex este o companie românească care operează infrastructura de metrou din București. Compania administrează o rețea de aproape 70 kilometri de cale ferată subterană și are în exploatare 54 de trenuri care acoperă un număr de 51 stații de metrou, cu o distanță între stații de 1,5-1,7 kilometri.

În anul 2009, media zilnică a călătorilor transportați de Metrorex a fost de peste 500.000. Numărul mediu de salariați și de călători transportați sunt prezentate în graficul din partea dreaptă.

Strategia de dezvoltare a companiei în perioada 2007-2030 este de a extinde rețeaua de metrouri la 150 de kilometri, printr-o investiție estimată la 6,5 miliarde Euro. Prin comparație, în perioada 1989-2009, au fost puse în funcțiune doar nouă kilometri de cale dublă la metrou.

Compania este subvenționată de Statul Român, în anul 2008 primind 300 milioane RON, sumă care reprezenta 55% din cheltuielile pentru acel an (536,9 milioane RON). Pentru anul 2009, compania primește de la buget o subvenție de 324 milioane de lei.

Cifra de afaceri în 2014 a fost de 567,6 milioane RON, în creștere cu 7,89% față de 2013, iar câștigul mediu lunar per salariat era în 2013 de 3776,42 lei pe lună 

Rețeaua este formată din patru linii: M1, M2, M3 și M4. În total, sistemul are 70 de km lungime și 51 de stații, cu o distanță medie de 1.367 metri între stații. Printre planurile Metrorex se numără și reducerea acestei distanțe, considerată prea mare, prin construirea de stații intermediare pe magistralele existente. Magistrala 1 formează în mare parte o centură care înconjoară centrul orașului, având și un fragment al traseului comun cu magistrala 3. Magistrala 2 traversează orașul de la nord la sud, iar magistrala 4, acum cea mai scurtă, leagă Gara de Nord cu cartierele situate în partea de nord-vest a municipiului.

In prezent, in Romania metroul este cel mai rapid mijloc de transport in comun.

Incepand cu 28 martie 2015 preturile calatoriei cu metroul au crescut astfel:

Pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.

Noile tarife sunt incluse in anexa unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, pentru aprobarea tarifelor la calatoria cu metroul.

Masura, care ar urma sa intre in vigoare la 28 martie, va conduce la cresterea veniturilor anuale ale Metrorex cu circa 44 milioane lei si implicit la diminuarea deficitelor de finantare, se arata in referatul de aprobare al proiectului.

Ultima scumpire a calatoriilor cu metroul dateaza din august 2012, cea mai mare crestere fiind operata la cartelele de 10 calatorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.

Un proiect de ordin al ministrului Transporturilor din octombrie 2013 prevedea scumpirea tarifelor pentru calatoria cu metroul cu 25%-33%, cresterea nefiind insa pusa in practica.

© 2015 Copyright by transporturi-romania.ro